Uusimmat kirjoitukset

AJANKOHTAISTA:

*Päivitetyn rekisteriselosteen löydät yhteystietosivulta.

*Nyt juhlitaan 5 vuotiasta yritystäni!

fb_oranssi

Kiitos vierailustasi!

Käyntejä kotisivuilla:61905 kpl

Uusimmat kuvat

images
20180802_183209_007

Eilen sanoit, että tänään. Let´s go!

Share |

Maanantai 18.1.2016 klo 18:27


Vuodenvaihde on luonteva hetki, ainakin itselleni ynnäillä mitä menneenä vuonna tuli tehtyä ja samalla visioida eteenpäin tulevaa vuotta.

Polarin mittarini kuittaa, että urheilin viime vuonna 364 kertaa keskimäärin 1h 8min/sessio. Lähes vuoden jokaisena päivänä reilu tunti. Uintia, juoksua, fillarointia, hiihtoa, kahvakuulaa, kehonpainotreeniä, Gymstickkiä jne. Viikkotasolla se on n.6-13tuntia. Itselleni ja tavoitteisiini nähden määrä on riittävä ja olen tyytyväinen. Tänä vuonna kiinnitän entistä enemmän huomiota laatuun ja tulen lisäämään tehoja. Tavoitteena hyvää treeniä, kehittymistä ja punaisena lankana kesän triathlon tapahtumat. Nautin liikkumisesta ja treenaamaan lähteminen on kohtuullisen helppoa. Suunnittelen viikkotasolla milloin teen mitäkin ja ehdin tekemään vielä muutakin.

Juttelin juuri kolleekani kanssa motivaatiosta. Miten ymmärtää ja käyttää omia luontaisia motivaatiotekijöitä hyväkseen. Ei ole hyviä tai huonoja, oikeita tai vääriä motivaatiotekijöitä. Jos on kilpailuhenkinen ja halu voittaa motivoi, niin hakeudu tilanteisiin, missä pääset valjastamaan ko. motivaattorit. Tai jos ryhmästtä tekeminen ja sosiaalisuus saa sinut liikkeelle, niin sitten ryhmäliikunta on hyvä vaihtoehto (no brainer). Itselläni fyysisyys ja liikkuminen on tosi voimakas, senverran voimakas, että se oli yksi merkittävä tekijä miksi irtisanouduin asiantuntijatyöstä, joka on fyysisesti erittäin passiivista paikkallaanolemista, liikkuvampaan työhön. Minä liitän myös kuntoilun ja terveelliset elämäntavat terveyteen ja hyvinvointiin voimakkaasti. Yhtä tärkeää on lepo, palautuminen ja ravinto. Pieni tavoite itselläni tälle vuodelle on rauhoittaa illat tietokoneelta, televisiolta yms. ja mennä nukkumaan ajoissa, luulenpa että siitä saan tehoja & iloa lisää treenaamiseen ja työhönkin. Tällä hetkellä nukun n. 8tuntia, mutta veikkaan ettei siinä ole palauttavaa unta riiittävästi minulle, koska juurikin roikun tietokoneella iltaisin ja aamulla olen väsynyt.

Tammikuussa monet aloittavat kuntoilun ja siistivät elintapojaan. Hyvä niin, usein vaan maaliskuuhun mennessä on palattu jo entiseen elämään. Keskimäärin liian rajut muutokset eivät pysy ja uuden pienenkin asian automatisoiminen arkeen vie keskimäärin 2-3 kuukautta. Pintakaasulla liikkeelle asia kerrallaan. Mitäpä jos ottaisi yhden lapsellisen helpon asian, jonka muuttaa arjessaan. Tai no moni asia voi tuntua lapsellisen helpolta, mutta käytäntöön vieminen onkin toista. Raportoin myöhemmin miten itse pärjään tietokoneettomilla iltahetkillä. Olen jo huomannut, että aloitus siirtyy syystä tai toisesta ;). " Eilen sanoit, että tänään" motivation.png


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini