LOKAKUU

* 25. lokakuuta Inbody kehonkoostumusmittauspäivä Fysioterapia Kuntokasinolla 07.00 -18.00. Varaa 15min aikasi. Kampanjahinta 25Eur.

Uusimmat kirjoitukset

fb_oranssi

Kiitos vierailustasi!

Käyntejä kotisivuilla:39763 kpl

Uusimmat kuvat

liisaui

Ennen kaikkea roppakaupalla hyvää oloa!

Share |

Tiistai 15.8.2017 klo 15:17


                                                                                                                                                             swumrun.jpgTämä on asiakkaani vakio lausahdus, kun häneltä kysytään mitä hän on oikein tehnyt tai mitä hän on saavuttanut.  Raija, 50 ja rapiat on elämänsä kunnossa. “Enkä varmaan koskaan aikuisena ollut näin hyvässä kunnossa. Siis ihana kevät ja kesä - olen niin ylpeä itsestäni ja mitä olen saanut aikaan”.

Monet ovat kyselleet koodia, miten tähän tilanteeseen päästään. Resepti ei ole salainen ja se on varsin simppeli. Tämä sopii juuri Raijalle ja hyvinkin tuunauksilla aika monelle muullekkin.

Nelisen vuotta sitten syksyllä Raijan kanssa analysoimme alkutilannetta. Ylipainoa oli ja mm. kolesterolit koholla. Raija haki tilanteeseen muutosta.  Ruokapäiväkirjasta selkisi mm. että päiviin kuului karkkia ja muuta makeaa, kunnon terveellista ruokaa oli, mutta liian vähän. Vedenjuonti oli myös heikkoa. Liikunta oli koiran kanssa kävelyä, työmatkapyöräilyä jne. Raija on asiantuntijatehtävissä, joten työ on fyysisesti aika passiivista.

Siitä matka lähti lokakuussa ja toukokuuhun mennessä Raija pudotti painoa n.10kg, rasvaprosentti tippui 37 ->28. Vyöhön tarvittiin monta uutta reikää. Ja ne kolesterolit korjaantui paremmiksi. Ruokavalio siistiytyi pikkuhiljaa perustekemisellä eli ateriarytmi, lautasmalli, monipuolisuus, riittävä energia, kaikki silmävaraisesti ja omien tuntemusten mukaan nälkää näkemättä. Liikuntaa on ollut koko ajan päivittäin, monipuolisesti. Juoksua, kävelyä, lihaskuntotreeniä eri tavoin, kehonhuoltoa, uintia ja viimeisinpänä swim-run. Syksylle on uusia juttuja!

Nyt Raija on elämänsä kunnossa. Olo on mahtava ja hän näyttää upealta. Kroppa toimii ja kehonkoostumus senkun paranee, painoa on tippunut edelleen muutamia kiloja (vaikka se ei tavoite ollutkaan enään tässä vaiheessa). Rasvaprosentti on n. 20% ja lihasmassa on kasvanut!

Raijan hyvän olon tekemiset: 

  • Riittävästi, säännöllisesti ja monipuolisesti ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ei ole mitään kiellettyä, herkkuja harkiten. Kuvassa satunnainen, aika tyypilliset päivän syömiset.
  • Liikuntaa lähes päivittäin. Pikku tavoitteita matkan varrella. Joustavuus. 
  • Arki/hyötyliikunta. Askelia n. 18 000 -20 000/pvä. Vaikka työ on asiantuntijatehtävissä toimistotyötä, niin Raija on tehnyt työstään liikkuvaa eli mahdollisuuksien mukaan kävelee asiakkaidensa luo tapaamisiin sensijaan, että istuisi koneellaan ja soittaisi. Kyllä tuo askelmäärä vaatii sitten liikkumista vapaa-ajallakin. Kävele aina kun mahdollista ja tee tikusta asiaa!
  • Asiat ovat tapahtuneet pikkuhiljaa ja lopulta tuntuu, että varsin helposti. 
  • Yhtään juhlaa, matkaa tai tapaamista ei ole tarvinnut jättää väliin.
  • Nuku tarpeeksi.
  • Avoin ja myönteinen elämänasenne.

 

ruokapaiva

Avainsanat: hyvä olo, painopudotus, ruokavalio, liikunta


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini