Uusimmat kirjoitukset

AJANKOHTAISTA:

*Päivitetyn rekisteriselosteen löydät yhteystietosivulta.

*Nyt juhlitaan 5 vuotiasta yritystäni!

fb_oranssi

Kiitos vierailustasi!

Käyntejä kotisivuilla:61895 kpl

Uusimmat kuvat

images
20180802_183209_007

Yllätys isälle!

Maanantai 5.11.2018 klo 10:19

012-firstbeat-netti-srgb-7776.jpgLisämotivaatiota liikkumiseen ja parempaa palautumista arjessa.

Firstbeat Hyvinvointianalyysi auttaa löytämään jokaiselle parhaiten soveltuvat tavat hallita stressiä, liikkua oikein ja palautua riittävästi. Firstbeatin ympärivuorokautinen analyysi osoittaa hyvinvointia tukevat tai kuluttavat elämäntavat ja auttaa löytämään syyt kuormittumisen tai heikon palautumisen taustalla. Firstbeat kertoo myös kuntotason (VO2max tuloksen).

Sisältää 3 päivän mittauksen + 45min henkilökohtaisen palautteen valmentajan kanssa joko puhelimitse/kasvotusten. 149€ (normaali hinta 190€).

Ota yhteyttä ja paketoidaan isälle lahja!

https://www.liisavalmentaa.fi/firstbeat-hyvinvointimittaus

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: isänpäivä, isä, hyvinvointianalyysi, lahja, firsbeat

Tervetuloa Kehonkoostumusmittaukseen ke 29.8.18

Maanantai 13.8.2018 klo 15:56

Syyskauden aloitusmittaus!

Aika: ke 29.8.2018 klo 07.00 - 16.00

Paikka: Fysioterapia Kuntokasino, Itälahdenkatu 18A, Lauttasaari. www.kuntokasino.fi

Hinta: Viisivuotis synttäritarjous 25€ . Jos hankit seurantamittauksen samalla, niin yhteensä 40€. (Normaalihinnat 40€ ja 60€). 

Huom! Kysy ryhmälle hinta erikseen esim. työ- tai ystäväporukalle.   

Varaa 15min aikasi, joko liisa@liisavalmentaa.fi tai kilauta 050 33636 59

InBody 720 -kehonkoostumusmittaus sopii erinomaisesti jokaiselle oman kehon inbodywomen.pnghyvinvoinnista kiinnostuneelle ja erityisesti kuntoilijoille, urheilijoille ja painonpudottajille seurannan välineeksi ja motivaattoriksi.

InBody 720 -kehon koostumusanalyysi mittaa helposti, luotettavasti ja nopeasti kehonkoostumuksen – mm. lihas-, luu- ja rasvakudoksen määrän ja jakautumisen kehossa sekä elimistön ravitsemus- ja aineenvaihduntatilan. 

InBody 720 - monipuoliset mittaustulokset mm:

• Kokonaispaino (kg)

• Kehon rasvaton massa (kg) & lihasmassa (kg)

• Rasvakudoksen määrä (kg) & rasvaprosentti (%)

• Kehon nesteet & viskeraalirasva-arvio

• Lihastasapaino (kädet, jalat ja keskivartalo) & raajojen puolierot

• Perusaineenvaihdunta (kcal)

Optimaalinen valmistautuminen:

- ravinnotta ja juomatta vähintään 2 tuntia ennen mittausta

- vältettävä alkoholinkäyttöä 2 vrk ennen mittausta

- vältettävä voimakasta fyysistä rasitusta 12 tuntia ennen mittausta

- vältettävä nesteenpoistolääkkeiden käyttöä mittausta edeltävinä päivinä

- tyhjennettävä virtsarakko n. 1/2 tuntia ennen mittausta

Testin suoritus:

Mitattava seisoo InBody-laitteessa paljain jaloin liikkumatta n. 2 minuutin ajan pitäen kiinni kosketuselektrodeista.(Vaatteita ei tarvitse riisua.) Lisäksi mitattava saa mittauksesta selkokielisen A4 tulosteen ja asiantuntijapalautteen henkilökohtaisesti. Mittauksen kesto n. 15min. 

Huom! Bioimpedanssimittaus ei sovellu henkilöille, joilla on sydämen tahdistin, raajaproteesi tai keinonivel.

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: inbody, kehonkoostumus, lihastasapaino, viskeraalirasva, rasvaprosentti

#PinkWheels

Lauantai 26.4.2014 klo 8:03

kgrhqjjgeswzjrmobp5r6lpcq60_35.jpg

 

On kunnia olla mukana Baba Lybeckin organisoimassa #PinkWheels kampanjassa, missä tempaistaan isommalla porukalla rintasyövän ehkäisemisen ja SPR:n kantasolurekisterin puolesta.

Tästä lähtien uin, juoksen ja pyöräilen asian puolesta ja erityisesti Elina Jouhkin ja muiden rintasyöpään sairastuneiden puolesta.

Pyöräilijä ja triathlonisti Elina Jouhki sairastui rintasyöpään 2012 kesällä. Parannuttuaan siitä, hän jatkoi menestyksekkäästi urheilemista ja tuli muun muassa toiseksi 20 kilometrin aika-ajon SM-kisoissa vielä samana vuonna.

Heinäkuussa 2013 hän sijoittui Ironman 70.3 Norway/Haugesund –kisassa yhdeksänneksi ja sai arvostetun ”Viking Spirit Awardin”, hienon viikinkimiekkareplikan. Lisäksi kisan järjestäjät lahjoittivat Elinan nimissä 10 000 NKR Suomen Roosa Nauhalle. Menestys Norjan kisassa toi Elinalle myös paikan Las Vegasissa pidettäviin Ironman 70.3 MM-kisoihin. Matka kuitenkin peruuntui, koska elokuussa 2013 Elina sairastui aggressiiviseen leukemiaan. Seuraavat lähes viisi kuukautta hän vietti sairaalassa. Lucian-päivänä 2013 Elinalle tehtiin kantasolusiirto ja alkuvuodesta 2014 kaikki näytti suhteellisen hyvältä. Viime torstaina 17.4.2014 Elina sai kuitenkin tietää, että leukemia on uusiutunut.

Elinan piti osallistua heinäkuussa 2014 Frankfurtin Ironman-kisaan. Tarkoitus oli tempaista isommalla porukalla vaaleanpunaisten pyöränrenkaiden avulla rintasyövän ehkäisemisen puolesta. Sairastumisen takia se ei nyt häneltä onnistunut. Mutta me muut voimme tehdä se hänen puolestaan.

Minä osallistun kesällä mm. Vantaa ja Joroisten triathlon -tapahtumiin ja omistan kisat rintasyövän ehkäisemiselle ja Elinalle.

Elinan motto kiteyttää hienosti:

life-may-not-be-a.jpg

Kuntoillaan/urheillaan rintasyövän ehkäisemisen ja Elinan puolesta nyt, kun hän ei itse sitä voi tehdä!

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: rintasyöpä, kantasolurekisteri, pinkwheels, triathlon

Uusi Vuosi - Uudet Kujeet

Keskiviikko 8.1.2014 klo 17:10 - Liisa Lampola


disney-dream.jpg

Uusi Vuosi – Uudet Kujeet!

Liikuttavaa uutta vuotta kaikille ja tervetuloa uusille sivuilleni ja blogiini.

Uusi vuosi on alkanut ja nyt (ja muulloinkin) on hyvä hetki suunnitella ja miettiä, mitä oikeesti haluaa elämältään. Siinäpä miljoonan euron kysymys!

Moni aloittaa tammikuussa uuden terveellisen elämän, mikä on hienoa. Oleellista on miten pitää päänsä kylmänä, ettei tammikuun uuden elämän Tsunami vie mennessään. Nyt puhun siitä isosta aallosta, joka linkoaa mukanaan keskimäärin pari kolme viikkoa ja sitten palauttaa takaisin entiseen elämään kunnes toukokuussa alkaa uusi kuuri kohti kesäkuntoa, joka huipentuu juhannukseen, josta alkaa pitäähänkesästänauttia -periodi, mikä useilla päättyy syksyn rapakuntoon jne.

Usein lähtötilanne on se, että ruokaa syödään liikaa/liian vähän/väärin ja liikuntaa on liian vähän tai ei ollenkaan. Tilanne korjataan pikakuurilla eli aletaan liikkumaan todella paljon ja syömään todella vähän. Toimii yhtä hyvin kuin laittaisi laastaria avomurtumaan.

Vaihtoehtona suosittelen pienien tavoitteiden kautta kohti suuria tavoitteita, joita kohti edetään maltillisen terveellisellä suunnitelmalla ja realistisella aikataululla eli järkevin askelin elämäsi kuntoon! Tuloksia on nähtävissä nopeastikin, mutta elämäntapamuutoksiin on hyvä varata aikaa noin 6-12kk, sillä tavoista poisoppiminen ja uuden oppiminen vaatii aikaa, toistoa ja epäonnistumisiakin. Asia kerrallaan kohti omia tavoitteita. Kokemukset omista asiakkaistani viime syksyltä ovat hienoja. Tuntemukset ja faktat 4-6kk ravinto- ja kuntovalmennuksen jälkeen ovat olleet todella palkitsevia sekä asiakkaalle että minulle valmentajana. Monelle liikunnasta on tullut osa elämää ja kiloja & senttejä on sulanut varsin tavallisella ja terveellisellä ruokavaliolla. Toki jokainen asiakas on oma yksilönsä omine taustoineen. Ja on painoa pudotettu myös syömällä enemmän!

Miksi jotkut onnistuvat paremmin kuin toiset? Mikä on tyypillistä niille, jotka pääsevät tavoitteisiinsa? Varmaankin tehty työ on tärkeää, mutta asian pihvi taitaa olla siinä, että onnistujat näkevät itsensä sellaisena kun haluavat olla, eikä sellaisena kuin ovat nyt. Varsin loogista. (http://www.briantracy.com). Samoin ne, jotka kertovat tavoitteistaan muille oli se sitten läheisille tai vaikka blogissa koko maailmalle, onnistuvat keskimääräistä paremmin.

Tuore tutkimus myös osoittaa, että harjoittelusta saatu hyöty on parhaimmillaan jopa kaksinkertainen, jos harjoittelun tukena toimii personal trainer. Tämä kävi ilmi vastikään julkaistussa amerikkalaistutkimuksessa.

Asiakaspalautetta ja kokemuksia voi lukea facebooksivullani tai asiakkaani Marin blogista 

PS. Niin ja minun oma tavoitteeni vuodelle 2014 ovat mm.rakentaa itselleni menestyvä yritys eli saada lisää upeita asiakkaita, tehdä oma ennätys Joroisten Triathlonin puolikkaalla (ja ehkä päihittää muutama kaverikin) ja tietty nauttia elämästä mitä vastaan tuleekin.

Palataan asiaan!

self-discipline-successful-people-high-values-personal-management-e1367871161350-131x150.jpg







 

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: elämäntapamuutos, liikunta, ruoka, onnistuminen, personal trainer, kuuri

Ensi kesänä elämäsi kunnossa - jaksamista ja iloa kestävyysliikuntakoulusta!

Lauantai 21.12.2013 klo 9:32 - Liisa Lampola

Haluatko parantaa kestävyyskuntoasi ja kenties ensi kesänä juosta 10km/puolimaratonin tai ehkä mielessäsi on triathlon/duathlon. Tavoitteesi voi olla mikä tahansa tai se voi myös kirkastua koulun aikana. Hienoa on myös treenata silkasta ilosta ja hyvästä olosta! 

Kestävyysliikuntakoulu aloittelijalle!juoksija_l.jpg

Tammikuun 14. päivä klo 18.00 2014 starttaava koulumme on suunnattu kestävyysurheilua aloitteleville tai siitä vähän kokemusta omaaville aikuisille. Tutustumme koulun aikana eri kestävyyslajeihin mm. juoksuun, pyöräilyyn, hiihtoon ja uintiin. Ohjelma muokkautuu ryhmän toiveiden mukaan. Tapaamme kaksi kertaa kuussa harjoittelun merkeissä pääkaupunkiseudulla. Kouluun kuuluu myös 3 luentoa, jotka käsittelevät mm. kestävyysharjoittelun perusteita, harjoittelua tukevaa ruokavaliota sekä varusteita. Treenaamme vuodenajoista nauttien monipuolisesti aina kesäkuun loppuun asti.

Hinta on 420 eur/hlö (sis. 24% ALV). Hintaan sisältyy:

  • 11 á 60-90min yhteistapaamista (sis. 3 luentoa)

  • 1 henkilökohtainen tapaaminen

  • henkilökohtainen harjoitusohjelma

  • alku- ja lopputestit

  • harjoituskisa kesäkuussa

  • sähköpostikonsultoinnin ja yhteisön valmennuksen ajaksi

Lisätiedot ja ilmoittautumiset 6.1.2014 mennessä liisa.lampola@gmail.com puh. 050 33636 59 tai minna.syvala@gmail.com puh. 044 7834399 . Kouluumme mahtuu 18 osallistujaa. Minimiosallistujamäärä 10.

Valmentajat:

Minna Syvälä 

Restonomi, ”viittä vaille valmis” YAMK Tradenomi, Personal Trainer, Gym Trainer.

Oma päälaji kestävyysjuoksu. Takana 13 maratonia, lukuisia puolimaratoneja ja ratamatkoja. Silkasta ilosta ja monipuolistaakseni harjoittelua hiihdän, suunnistan, pyöräilen, uin ja vaellan.

Liisa Lampola 

BBA, Personal Trainer, Ravintovalmentaja, Life Coach

Omat lajit mm. uinti, pyöräily, juoksu, kahvakuula, kuntosali, hiihto ja mausteena vähän kaikenlaista muutakin. Takana 7 maratonia ja lukuisia puolimaratoneja. Ensimmäiset triathlon matkat 25vuotta sitten ja siitä lähtien monia pikamatkoja, perusmatka ja puolikas.

Tervetuloa rohkeasti mukaan!

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: jaksamista, iloa, aikuinen, juokseminen, kestävyys, hapenottokyky, uinti