Uusimmat kirjoitukset

AJANKOHTAISTA:

*Päivitetyn rekisteriselosteen löydät yhteystietosivulta.

*Nyt juhlitaan 5 vuotiasta yritystäni!

fb_oranssi

Kiitos vierailustasi!

Käyntejä kotisivuilla:61917 kpl

Uusimmat kuvat

images
20180802_183209_007

Ennen kaikkea roppakaupalla hyvää oloa!

Tiistai 15.8.2017 klo 15:17

                                                                                                                                                             swumrun.jpgTämä on asiakkaani vakio lausahdus, kun häneltä kysytään mitä hän on oikein tehnyt tai mitä hän on saavuttanut.  Raija, 50 ja rapiat on elämänsä kunnossa. “Enkä varmaan koskaan aikuisena ollut näin hyvässä kunnossa. Siis ihana kevät ja kesä - olen niin ylpeä itsestäni ja mitä olen saanut aikaan”.

Monet ovat kyselleet koodia, miten tähän tilanteeseen päästään. Resepti ei ole salainen ja se on varsin simppeli. Tämä sopii juuri Raijalle ja hyvinkin tuunauksilla aika monelle muullekkin.

Nelisen vuotta sitten syksyllä Raijan kanssa analysoimme alkutilannetta. Ylipainoa oli ja mm. kolesterolit koholla. Raija haki tilanteeseen muutosta.  Ruokapäiväkirjasta selkisi mm. että päiviin kuului karkkia ja muuta makeaa, kunnon terveellista ruokaa oli, mutta liian vähän. Vedenjuonti oli myös heikkoa. Liikunta oli koiran kanssa kävelyä, työmatkapyöräilyä jne. Raija on asiantuntijatehtävissä, joten työ on fyysisesti aika passiivista.

Siitä matka lähti lokakuussa ja toukokuuhun mennessä Raija pudotti painoa n.10kg, rasvaprosentti tippui 37 ->28. Vyöhön tarvittiin monta uutta reikää. Ja ne kolesterolit korjaantui paremmiksi. Ruokavalio siistiytyi pikkuhiljaa perustekemisellä eli ateriarytmi, lautasmalli, monipuolisuus, riittävä energia, kaikki silmävaraisesti ja omien tuntemusten mukaan nälkää näkemättä. Liikuntaa on ollut koko ajan päivittäin, monipuolisesti. Juoksua, kävelyä, lihaskuntotreeniä eri tavoin, kehonhuoltoa, uintia ja viimeisinpänä swim-run. Syksylle on uusia juttuja!

Nyt Raija on elämänsä kunnossa. Olo on mahtava ja hän näyttää upealta. Kroppa toimii ja kehonkoostumus senkun paranee, painoa on tippunut edelleen muutamia kiloja (vaikka se ei tavoite ollutkaan enään tässä vaiheessa). Rasvaprosentti on n. 20% ja lihasmassa on kasvanut!

Raijan hyvän olon tekemiset: 

  • Riittävästi, säännöllisesti ja monipuolisesti ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ei ole mitään kiellettyä, herkkuja harkiten. Kuvassa satunnainen, aika tyypilliset päivän syömiset.
  • Liikuntaa lähes päivittäin. Pikku tavoitteita matkan varrella. Joustavuus. 
  • Arki/hyötyliikunta. Askelia n. 18 000 -20 000/pvä. Vaikka työ on asiantuntijatehtävissä toimistotyötä, niin Raija on tehnyt työstään liikkuvaa eli mahdollisuuksien mukaan kävelee asiakkaidensa luo tapaamisiin sensijaan, että istuisi koneellaan ja soittaisi. Kyllä tuo askelmäärä vaatii sitten liikkumista vapaa-ajallakin. Kävele aina kun mahdollista ja tee tikusta asiaa!
  • Asiat ovat tapahtuneet pikkuhiljaa ja lopulta tuntuu, että varsin helposti. 
  • Yhtään juhlaa, matkaa tai tapaamista ei ole tarvinnut jättää väliin.
  • Nuku tarpeeksi.
  • Avoin ja myönteinen elämänasenne.

 

ruokapaiva

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: hyvä olo, painopudotus, ruokavalio, liikunta

Ilmoittaudu syyskuussa alkavaan kestävyysliikuntaklubiiin!

Torstai 23.7.2015 klo 20:08

Oletko kiinnostunut monipuolisesta kestävyysliikunnasta? Haluaisitko opastusta juoksu- tai uintitekniikkaan? Onko tavoitteenasi kenties kunnon kohotus, elämän ensimmäinen triathlon, maraton tai polkujuoksutapahtuma?

Me autamme sinua.

Kestävyysliikuntaklubi on suunnattu kestävyysliikuntaa aloitteleville tai siitä vähän kokemusta omaaville kuntoilijoille. Et tarvitse aiempaa lajikokemusta vaan eri lajit käydään lävitse alkeista lähtien. Tutustumme valmennuksen aikana kestävyysjuoksuun (polkujuoksuun ja maantiejuoksuun), pyöräilyyn, ja uintiin. Lisäksi höystämme harjoittelua lihaskuntotreenillä ja lihashuollolla. Tarkka ohjelma muokkautuu ryhmän toiveiden ja tarpeiden mukaan. Tapaamme kaksi kertaa kuukaudessa tiistaisin klo 17.45 harjoittelun merkeissä pääkaupunkiseudulla, pääasiassa Helsingin Lauttasaaressa tai Espoon keskuspuiston alueella. Treenaamme yhdessä monipuolisesti vuodenajoista nauttien. Syyskausi starttaa syyskuun 1. päivänä.

1319-IMG_1974

 Valmennukseen sisältyy:

– Yhteisharjoitukset 2 krt/kk, kesto 60 min
– Henkilökohtainen harjoitusohjelma koko valmennuksen ajaksi
– 1 henkilökohtainen tapaaminen (90min), jonka aiheena voi olla esimerkiksi juoksu- tai uintitekniikan hiominen. Tapaaminen sisältää myös henkilökohtaisen liikkujanprofiilin (Huco Sport) läpikäymisen valmentajan kanssa. Profiili auttaa sinua ymmärtämään millainen liikkuja olet ja millainen harjoittelu sopii sinulle.
– Alku- ja lopputestit (lihaskunto ja polarin vo2max testi tai juoksu/kävelytesti)
– Sähköpostikonsultoinnin ja Facebook yhteisön valmennuksen ajaksi
Osallistujamäärä min 4, max 10 reipasta kuntoilijaa!

Valmennuksen hinta on 148 €/kk (sis. alv. 24%). Hintaan eivät sisälly hallimaksut. Ryhmässä on mahdollisuus jatkaa myös kevätkaudella, joka on 6 kk jakso päättyen kesäkuussa pidettävään harjoituskisaan.

Kysy lisätiedot ja tarkempi aikataulu: liisa@liisavalmentaa.fi /  puh. 050 336 36 59 tai minna.syvala@gmail.com /puh. 044 783 4399.

Ilmoittautumiset 28.8.2015 mennessä!

Henkilökohtaiset valmentajasi:

Minna Syvälä 
36-vuotias personal trainer  ja ravintovalmentaja. Oma päälajini on kestävyysjuoksu maanteillä, poluilla ja radalla. Takana 16 maratonia maantiellä, lukuisia puolimaratoneja ja ratamatkoja. 2015 Rotterdamin maratonilla oman ikäryhmän 3. omalla ennätyksellä 2.53.

2015 mm. Aikuisurheilijoiden N35 SM kultaa 5000m. Silkasta ilosta ja monipuolistaakseni harjoittelua hiihdän, suunnistan, pyöräilen, uin ja vaellan. Valmentajana olen päättäväinen, pitkäjänteinen ja empaattinen.

www.minnasyvala.fi

Liisa Lampola

47-vuotias kunto-, ravinto- ja life coach. Omat lempilajit triathlon (uinti, pyöräily, juoksu) hiihto ja voimailulajit mm. oman kropan painolla, kahvakuula, kuntosali ja gymstick. Tavoitteena oman parhaan tuloksen hakeminen triathlonissa, käsillä seisominen ja leuanveto, pilke silmäkulmassa!

Kun aloitat tänään, vuoden päästä huomaat, että kannatti!

www.liisavalmentaa.fi 

Tervetuloa rohkeasti mukaan!

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: kestävyysliikunta, polkujuoksu, uinti, pyöräily, juoksu, triathlon

Uusi Vuosi - Uudet Kujeet

Keskiviikko 8.1.2014 klo 17:10 - Liisa Lampola


disney-dream.jpg

Uusi Vuosi – Uudet Kujeet!

Liikuttavaa uutta vuotta kaikille ja tervetuloa uusille sivuilleni ja blogiini.

Uusi vuosi on alkanut ja nyt (ja muulloinkin) on hyvä hetki suunnitella ja miettiä, mitä oikeesti haluaa elämältään. Siinäpä miljoonan euron kysymys!

Moni aloittaa tammikuussa uuden terveellisen elämän, mikä on hienoa. Oleellista on miten pitää päänsä kylmänä, ettei tammikuun uuden elämän Tsunami vie mennessään. Nyt puhun siitä isosta aallosta, joka linkoaa mukanaan keskimäärin pari kolme viikkoa ja sitten palauttaa takaisin entiseen elämään kunnes toukokuussa alkaa uusi kuuri kohti kesäkuntoa, joka huipentuu juhannukseen, josta alkaa pitäähänkesästänauttia -periodi, mikä useilla päättyy syksyn rapakuntoon jne.

Usein lähtötilanne on se, että ruokaa syödään liikaa/liian vähän/väärin ja liikuntaa on liian vähän tai ei ollenkaan. Tilanne korjataan pikakuurilla eli aletaan liikkumaan todella paljon ja syömään todella vähän. Toimii yhtä hyvin kuin laittaisi laastaria avomurtumaan.

Vaihtoehtona suosittelen pienien tavoitteiden kautta kohti suuria tavoitteita, joita kohti edetään maltillisen terveellisellä suunnitelmalla ja realistisella aikataululla eli järkevin askelin elämäsi kuntoon! Tuloksia on nähtävissä nopeastikin, mutta elämäntapamuutoksiin on hyvä varata aikaa noin 6-12kk, sillä tavoista poisoppiminen ja uuden oppiminen vaatii aikaa, toistoa ja epäonnistumisiakin. Asia kerrallaan kohti omia tavoitteita. Kokemukset omista asiakkaistani viime syksyltä ovat hienoja. Tuntemukset ja faktat 4-6kk ravinto- ja kuntovalmennuksen jälkeen ovat olleet todella palkitsevia sekä asiakkaalle että minulle valmentajana. Monelle liikunnasta on tullut osa elämää ja kiloja & senttejä on sulanut varsin tavallisella ja terveellisellä ruokavaliolla. Toki jokainen asiakas on oma yksilönsä omine taustoineen. Ja on painoa pudotettu myös syömällä enemmän!

Miksi jotkut onnistuvat paremmin kuin toiset? Mikä on tyypillistä niille, jotka pääsevät tavoitteisiinsa? Varmaankin tehty työ on tärkeää, mutta asian pihvi taitaa olla siinä, että onnistujat näkevät itsensä sellaisena kun haluavat olla, eikä sellaisena kuin ovat nyt. Varsin loogista. (http://www.briantracy.com). Samoin ne, jotka kertovat tavoitteistaan muille oli se sitten läheisille tai vaikka blogissa koko maailmalle, onnistuvat keskimääräistä paremmin.

Tuore tutkimus myös osoittaa, että harjoittelusta saatu hyöty on parhaimmillaan jopa kaksinkertainen, jos harjoittelun tukena toimii personal trainer. Tämä kävi ilmi vastikään julkaistussa amerikkalaistutkimuksessa.

Asiakaspalautetta ja kokemuksia voi lukea facebooksivullani tai asiakkaani Marin blogista 

PS. Niin ja minun oma tavoitteeni vuodelle 2014 ovat mm.rakentaa itselleni menestyvä yritys eli saada lisää upeita asiakkaita, tehdä oma ennätys Joroisten Triathlonin puolikkaalla (ja ehkä päihittää muutama kaverikin) ja tietty nauttia elämästä mitä vastaan tuleekin.

Palataan asiaan!

self-discipline-successful-people-high-values-personal-management-e1367871161350-131x150.jpg







 

Kommentoi kirjoitusta. Avainsanat: elämäntapamuutos, liikunta, ruoka, onnistuminen, personal trainer, kuuri