Uusimmat kirjoitukset

fb_oranssi

Kiitos vierailustasi!

Käyntejä kotisivuilla:123009 kpl

Uusimmat kuvat

peppitiimi
img_20190726_111801

Pitkäjänteisesti kohti tavoitteita!

Tiistai 11.8.2020 klo 14:28

Päivi on ollut valmennuksessani marraskuusta. Kesällä teimme välitilinpäätöksen.

Firstbeat seurantamittausrapsan kera tuumailimme, missä tavoitteiden kanssa mennään. Yhteenvetona kunto on noussut mahtavasti! Hapenottokyky/kestävyyskunto on nousussa ja sen huomaa arjessa jaksamisena mm. vaativan työpäivän päälle jaksaa vielä tehdä kotitöitä ja harrastaa monenlaista. Samoin lihaskunto ja liikkuvuus ovat ihan eri naisen kuin marraskuussa. Yöunet ovat parantuneet ja paino on tippunut noin 28 voipaketin verran (á 400g)!

Matka jatkuu ja Päivin päättäväisyydellä tavoitteet toteutuvat. 🤗

Kuva on aamuisesta treenistämme keskellä ruuhkaisinta Suomea! 

PAivi.jpg

Avainsanat: kestävyyskunto, lihaskunto, uni, jaksaminen, liikkuvuus, paino

Oivalluksia hyvinvoinnista!

Torstai 5.3.2020 klo 14:41

OIVALLUKSIA:

Tiina on ollut asiakkaani reilu parisen vuotta. Viisikymppistensä kynnyksellä hän otti minuun otti yhteyttä ja aloimme yhteistyöhön. 

Pyysin Tiinaa kiteyttämään päällimmäiset oivalluksensa parin vuoden jaksolta. Iloisin mielin tuota tekstiä itsekkin luen. Perusasiat kuntoon, niin kunto kohenee, jaksaa paremmin arjessa ja kilojakin on Tiinalla reilu kymmennen kiloa vähemmän kuin tavatessamme. 

”Maltti on valttia, eikä kannata uhrata aikaa ja voimavaroja pikavoittojen hakemiseen – laita perusasiat kuntoon ja juurruta ne arkeen, normaaliksi tavaksi toimia. 

Perusasiat = pyhä kolminaisuus, eli liikunta, riittävä ja ravinnerikas ruoka sekä ennen kaikkea lepo ja palautuminen. Näistä viimeisin, ei ole se vähäisin, vaan itselläni avain moneen asiaan. Suorittajaluonteena helposti sorrun tekemään kompromisseja levon ja palautumisen kustannuksella. Enää en tee klo 5 juoksulenkkejä viiden tunnin unien jälkeen!

Hyvät suunnitelmat ja tietoisuus siitä, miten pitäisi toimia, eivät vielä muuta mitään – vain teot ratkaisevat. 

Rentous ja ilo! Positiivisella vireellä saa enemmän aikaan, kuin rystyset valkoisena ja hampaat irvessä painamisella. 

Elämästä pitää nauttia! Kilot, oli niitä sitten vähän tai paljon, eivät tee elämästä yhtään sen nautinnollisempaa, mutta hyvä vireystila, terve ja voimakas kroppa sekä energinen olo tekevät!” Kuittaa Tiina lopuksi!😍

tiina.jpg

Avainsanat: hyvinvointi, aikuinen nainen, tasapaino, vireystila

Tasapainoa elämään!

Maanantai 24.2.2020 klo 8:33

"Tasapainoni on parantunut treenatessa ja nyt on helppoa olla polvillaan jumppapallon päällä - ei huoju eikä heilu! Jalat on irti maasta, eikä käsilläkään tukea" Kuittaa Anna. Kuva otettu Fysioterapia Kuntokasinon tiloissa Lauttasaaressa.
87440089_10157439738164877_828147231713394688_o.jpg

Avainsanat: hyvinvointi, aikuinen nainen, tasapaino

Tervetuloa Kehonkoostumusmittaukseen ke 29.8.18

Maanantai 13.8.2018 klo 15:56

Syyskauden aloitusmittaus!

Aika: ke 29.8.2018 klo 07.00 - 16.00

Paikka: Fysioterapia Kuntokasino, Itälahdenkatu 18A, Lauttasaari. www.kuntokasino.fi

Hinta: Viisivuotis synttäritarjous 25€ . Jos hankit seurantamittauksen samalla, niin yhteensä 40€. (Normaalihinnat 40€ ja 60€). 

Huom! Kysy ryhmälle hinta erikseen esim. työ- tai ystäväporukalle.   

Varaa 15min aikasi, joko liisa@liisavalmentaa.fi tai kilauta 050 33636 59

InBody 720 -kehonkoostumusmittaus sopii erinomaisesti jokaiselle oman kehon inbodywomen.pnghyvinvoinnista kiinnostuneelle ja erityisesti kuntoilijoille, urheilijoille ja painonpudottajille seurannan välineeksi ja motivaattoriksi.

InBody 720 -kehon koostumusanalyysi mittaa helposti, luotettavasti ja nopeasti kehonkoostumuksen – mm. lihas-, luu- ja rasvakudoksen määrän ja jakautumisen kehossa sekä elimistön ravitsemus- ja aineenvaihduntatilan. 

InBody 720 - monipuoliset mittaustulokset mm:

• Kokonaispaino (kg)

• Kehon rasvaton massa (kg) & lihasmassa (kg)

• Rasvakudoksen määrä (kg) & rasvaprosentti (%)

• Kehon nesteet & viskeraalirasva-arvio

• Lihastasapaino (kädet, jalat ja keskivartalo) & raajojen puolierot

• Perusaineenvaihdunta (kcal)

Optimaalinen valmistautuminen:

- ravinnotta ja juomatta vähintään 2 tuntia ennen mittausta

- vältettävä alkoholinkäyttöä 2 vrk ennen mittausta

- vältettävä voimakasta fyysistä rasitusta 12 tuntia ennen mittausta

- vältettävä nesteenpoistolääkkeiden käyttöä mittausta edeltävinä päivinä

- tyhjennettävä virtsarakko n. 1/2 tuntia ennen mittausta

Testin suoritus:

Mitattava seisoo InBody-laitteessa paljain jaloin liikkumatta n. 2 minuutin ajan pitäen kiinni kosketuselektrodeista.(Vaatteita ei tarvitse riisua.) Lisäksi mitattava saa mittauksesta selkokielisen A4 tulosteen ja asiantuntijapalautteen henkilökohtaisesti. Mittauksen kesto n. 15min. 

Huom! Bioimpedanssimittaus ei sovellu henkilöille, joilla on sydämen tahdistin, raajaproteesi tai keinonivel.

Avainsanat: inbody, kehonkoostumus, lihastasapaino, viskeraalirasva, rasvaprosentti

Ennen kaikkea roppakaupalla hyvää oloa!

Tiistai 15.8.2017 klo 15:17

                                                                                                                                                             swumrun.jpgTämä on asiakkaani vakio lausahdus, kun häneltä kysytään mitä hän on oikein tehnyt tai mitä hän on saavuttanut.  Raija, 50 ja rapiat on elämänsä kunnossa. “Enkä varmaan koskaan aikuisena ollut näin hyvässä kunnossa. Siis ihana kevät ja kesä - olen niin ylpeä itsestäni ja mitä olen saanut aikaan”.

Monet ovat kyselleet koodia, miten tähän tilanteeseen päästään. Resepti ei ole salainen ja se on varsin simppeli. Tämä sopii juuri Raijalle ja hyvinkin tuunauksilla aika monelle muullekkin.

Nelisen vuotta sitten syksyllä Raijan kanssa analysoimme alkutilannetta. Ylipainoa oli ja mm. kolesterolit koholla. Raija haki tilanteeseen muutosta.  Ruokapäiväkirjasta selkisi mm. että päiviin kuului karkkia ja muuta makeaa, kunnon terveellista ruokaa oli, mutta liian vähän. Vedenjuonti oli myös heikkoa. Liikunta oli koiran kanssa kävelyä, työmatkapyöräilyä jne. Raija on asiantuntijatehtävissä, joten työ on fyysisesti aika passiivista.

Siitä matka lähti lokakuussa ja toukokuuhun mennessä Raija pudotti painoa n.10kg, rasvaprosentti tippui 37 ->28. Vyöhön tarvittiin monta uutta reikää. Ja ne kolesterolit korjaantui paremmiksi. Ruokavalio siistiytyi pikkuhiljaa perustekemisellä eli ateriarytmi, lautasmalli, monipuolisuus, riittävä energia, kaikki silmävaraisesti ja omien tuntemusten mukaan nälkää näkemättä. Liikuntaa on ollut koko ajan päivittäin, monipuolisesti. Juoksua, kävelyä, lihaskuntotreeniä eri tavoin, kehonhuoltoa, uintia ja viimeisinpänä swim-run. Syksylle on uusia juttuja!

Nyt Raija on elämänsä kunnossa. Olo on mahtava ja hän näyttää upealta. Kroppa toimii ja kehonkoostumus senkun paranee, painoa on tippunut edelleen muutamia kiloja (vaikka se ei tavoite ollutkaan enään tässä vaiheessa). Rasvaprosentti on n. 20% ja lihasmassa on kasvanut!

Raijan hyvän olon tekemiset: 

  • Riittävästi, säännöllisesti ja monipuolisesti ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ei ole mitään kiellettyä, herkkuja harkiten. Kuvassa satunnainen, aika tyypilliset päivän syömiset.
  • Liikuntaa lähes päivittäin. Pikku tavoitteita matkan varrella. Joustavuus. 
  • Arki/hyötyliikunta. Askelia n. 18 000 -20 000/pvä. Vaikka työ on asiantuntijatehtävissä toimistotyötä, niin Raija on tehnyt työstään liikkuvaa eli mahdollisuuksien mukaan kävelee asiakkaidensa luo tapaamisiin sensijaan, että istuisi koneellaan ja soittaisi. Kyllä tuo askelmäärä vaatii sitten liikkumista vapaa-ajallakin. Kävele aina kun mahdollista ja tee tikusta asiaa!
  • Asiat ovat tapahtuneet pikkuhiljaa ja lopulta tuntuu, että varsin helposti. 
  • Yhtään juhlaa, matkaa tai tapaamista ei ole tarvinnut jättää väliin.
  • Nuku tarpeeksi.
  • Avoin ja myönteinen elämänasenne.

 

ruokapaiva

Avainsanat: hyvä olo, painopudotus, ruokavalio, liikunta